BAKAN ÖZER, EĞİTİMİN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ ÖN ZİRVESİ EĞİTİM BAKANLARI YUVARLAK MASA OTURUMU'NDA MEVKİDAŞLARINA HİTAP ETTİ  
BAKAN ÖZER, EĞİTİMİN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ ÖN ZİRVESİ EĞİTİM BAKANLARI YUVARLAK MASA OTURUMU'NDA MEVKİDAŞLARINA HİTAP ETTİ

BAKAN ÖZER, EĞİTİMİN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ ÖN ZİRVESİ EĞİTİM BAKANLARI YUVARLAK MASA OTURUMU'NDA MEVKİDAŞLARINA HİTAP ETTİ

Paris'te gerçekleştirilen Eğitimin Dönüştürülmesi Ön Zirvesi kapsamında yapılan Eğitim Bakanları Yuvarlak Masa Oturumu'nda mevkidaşlarına hitap eden Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Türkiye'de eğitimde belirlenen öncelikli alanları ve yapılan çalışmaları aktardı. Özer, dünyada en fazla Suriyeli mülteciye ev sahipliği yapan ülke olan Türkiye'nin Suriyeli öğrencilerin eğitime erişimleri ve nitelikli eğitim alması için büyük çaba sarf ederek diğer ülkelere örnek olduğunu belirtti.

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) tarafından düzenlenen Eğitimin Dönüştürülmesi Zirvesi'nin Ön Zirvesi 28-30 Haziran tarihleri arasında Paris'te yapılıyor. 
 
Ön Zirve'nin ikinci gününde yapılan açılış oturumunun ardından Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, ikili görüşmeler gerçekleştirdi. 
 
Ardından Bakan Özer, yaklaşık 100 eğitim bakanı ve 50 bakan yardımcısının katıldığı Ön Zirve kapsamında yapılan Eğitim Bakanları Yuvarlak Masa Oturumu'nda mevkidaşlarına hitap etti. 
 
Bakan Özer,  Türkiye'nin 1 milyonu aşkın öğretmeni ve 19 milyon öğrencisiyle oldukça büyük ölçekli bir eğitim sistemine sahip olduğunu belirtti. 
 
Son 20 yılda Türkiye'de okul öncesinden yükseköğretime kadar eğitimin her kademesindeki okullaşma oranlarının arttığını vurgulayan Bakan Özer, 2000'li yıllarda 5 yaştaki okullaşma oranı yüzde 11'ken bu oranın bugün yüzde 90'lara ulaştığını dile getirdi. 
 
Millî Eğitim Bakanlığı olarak salgın sonrası dönemde üç öncelikli alan belirlediklerini kaydeden Özer, bunlardan ilkinin eğitimde fırsat eşitliğinin artırılması olduğunu söyledi. 
 
Bakan Özer, "Şartları ve koşulları ne olursa olsun, tüm öğrencilere eşit ve daha kaliteli eğitim vermeye çalışıyoruz. En fazla Suriyeli mülteciye ev sahipliği yapan Türkiye,   Suriyeli öğrencilerin eğitime erişimleri ve nitelikli eğitim alması için büyük çaba sarf ederek diğer ülkelere de örnek oldu."  diye konuştu. 
 
Önem verilen diğer alanlardan birinin de mesleki eğitim olduğunu belirten Özer, Türkiye'nin mesleki eğitimde bir dönüşüm yaşadığına işaret etti. Özer, mesleki eğitimde müfredatın sektör temsilcilerinden alınan görüşler doğrultusunda güncellendiği kaydetti. Üçüncü alanın ise öğretmenlerin mesleki gelişimi olduğuna dikkati çeken Özer, bu yıl Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun yasalaştığını hatırlattı. 
 
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmasını istediklerini belirten Özer, öğretmenlerinin mesleki çalışma dönemindeki eğitimlerinin çeşitliliğini artırdıklarını dile getirdi.
 
Bakan Özer, "Eğitimi dönüştürmek, eğitim sistemindeki eşitliği artırmanın yanı sıra öğretmen ve öğrencileri Kovid19 ve benzeri zorluklarla mücadele etmeye hazırlamayı gerektirir." dedi. 
 
Bakan Özer, Zirvenin daha iyi bir gelecek için eğitim politikalarına katkı sağlamasını temenni ederek emeği geçen herkese teşekkür etti.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.